Hacklifts = pain i flere dager..


Onsdagens beinøkt sitter virkelig i lår og rumpe i dag..
Det er særdeles ubehagelig å bevege seg, og trapper er et mareritt.

Kanskje er jeg ikke riktig skrudd sammen, men jeg synes det er en "deilig" måte å ha vondt på. Man kjenner effekten av treningen, og at kroppen restituerer seg og bygger muskler.


Dagens trening ble en kort, men effektiv arm-økt.

-Nedpress, flat stang
-Nedpress, tau
-Scullcrushers, hantel

-Min egen variant av biceps curl med Olympia stang ("knebøy-stanga")
-Sittende hantelcurl 

-Sidehev, hantler

-Tåhev

Jeg kjørte drop set og super set, samt at jeg kjørte sidehev mellom noen av settene. Fordi jeg får mer trykk og kontakt, spesielt i triceps da.

Det er sjelden jeg kjører mer enn 3 øvelser på biceps da dette er muskler som raskt vokser hos meg. Triceps må jeg derimot jobbe mer med. Og siden jeg vil at triceps/skuldre skal være "størst på armen" og gi den form og fasong, prioriterer jeg ikke biceps treningen like mye som triceps og skuldre. Jeg synes ikke det er så estetisk eller pent med dominerende biceps på jenter.

Nok om det... Det ble iallefall tåhev før jeg gav meg, bare for å være sikker på å være fullstendig invalid i morgen...

Etter trening fikk jeg akutt lyst på fiskegrateng av alle ting, så planen er å lage en sunn variant, i solid størrelse i løpet av helgen.

 

2 kommentarer

får satse på at du restituerer raskt så hverdagen blir litt mer behagelig ;)

Pia Marlen Johnsen

28.02.2012 kl.00:16

Lovelyliller.com:

Takk-Takk =)

Jeg er klar for en ny runde hacklifts nå.

Sweet Pain..

Pia

Skriv en ny kommentar

Pia Marlen Johnsen

Pia Marlen Johnsen

Jeg er Personlig Trener & Ernæringskonsulent, konkurrerer i fitness som IFBB Figure Pro, og blogger om dette, trening, kosthold, hverdagen min og mye mer. Du kan også følge meg på Instagram; @ifbbpro_piamarlen For kontakt, så kan du sende meg en e-post på kontakt_pmj@me.com Håper du kan finne både gode tips og inspirasjon i det jeg skriver. PMJ =)







Kategorier

Arkiv

hits