Seigt..

Det ble morgen-cardio i dag.
8,5 kilometer.
Åtte tusen, fem hundre seeeeiiiige meter.


Slik følte jeg meg i dag --->

Kroppen føltes tung i dag, jeg kom liksom ikke "i gang", og da var det helt topp, at helt på slutten av ruten måtte jeg opp en laang og bratt bakke (146 høydemeter i følge appen min) ... Sta som jeg er, så presset jeg meg opp uten å senke tempoet. Men jeg var god og svett da jeg endelig kom på toppen, og i stedet for å være lett andpusten, må jeg innrømme at det minnet mest om pesing egentlig.
Jeg fullførte på trass og vilje. (og fordi det var eneste vei hjem... he,he..) 

Jeg går ikke cardio for å gå ned i fett prosent nå. Fokus ligger kun på å øke i muskelmasse nå for tiden. Vanligvis går jeg bare "power-cardio" de siste 6-8 ukene før konkurranse. Men, jeg kommer til å legge inn 3-4 cardio økter pr uke en stund fremover nå. Dette fordi at det er bra for ryggen min (prolaps), fordi jeg er i litt mindre aktivitet akkurat nå (også pga ryggen, og pga lesing av fag) og fordi jeg faktisk har bedre økning i lår og rumpe når jeg kombinerer styrke og cardio. Men det er en hårfin balanse mellom daglig aktivitet, mengde styrke trening, cardio mengde og kosthold. Hvis det blir for mye aktivitet totalt vs. kcal inntak, så får det fullstendig motsatt effekt. 
Veldig logisk egentlig. Ikke akkurat rakett-forskning, men hele kunsten ligger i å vite "hvor mye av hva"





Det positive med dagens runde, er at det er de dagene hvor det er absolutt tyngst å gjennomføre, gir den definitivt beste følelsen når man er ferdig. Både i kroppen og samvittigheten.
I tillegg fikk jeg jo en god dose frisk luft og solskinn.  

Knipset disse søtingene på luftetur med Cash etterpå;

                                       

 I morgen skal vi se at andre sliter =) Sprint-VM på ski! Det blir gøy, jeg gleder meg.

Ha en fortsatt fin kveld!


     

 

 

hungerkonk
Stikkord:

Én kommentar

Malin

25.05.2012 kl.11:16

Hei!

Synes det er veldig morsomt og inspirerende å lese bloggen din, dette kan du!

Jeg prøver å holde meg i form og har nå prøvd å øke mengden styrketrening.

Har du noen tips om hvor mange dager med Styrke/Kondisjon per uke sett at jeg trener 5-6 dager i uka?

Mvh Malin.

Skriv en ny kommentar

Pia Marlen Johnsen

Pia Marlen Johnsen

Jeg er Personlig Trener & Ernæringskonsulent, konkurrerer i fitness som IFBB Figure Pro, og blogger om dette, trening, kosthold, hverdagen min og mye mer. Du kan også følge meg på Instagram; @ifbbpro_piamarlen For kontakt, så kan du sende meg en e-post på kontakt_pmj@me.com Håper du kan finne både gode tips og inspirasjon i det jeg skriver. PMJ =)







Kategorier

Arkiv

hits