Seigt..

Det ble morgen-cardio i dag.
8,5 kilometer.
tte tusen, fem hundre seeeeiiiige meter.


Slik flte jeg meg i dag --->

Kroppen fltes tung i dag, jeg kom liksom ikke "i gang", og da var det helt topp,at helt p slutten av ruten mtte jeg opp en laang og bratt bakke (146 hydemeter i flge appen min) ... Sta som jeg er, s presset jeg meg opp uten senke tempoet. Men jeg var god og svett da jeg endelig kom p toppen, og i stedet for vre lett andpusten, m jeg innrmme at det minnet mest om pesing egentlig.
Jeg fullfrte p trass og vilje. (og fordi det var eneste vei hjem... he,he..)

Jeg gr ikke cardio for g ned i fett prosent n. Fokus ligger kun p ke i muskelmasse n for tiden. Vanligvis gr jeg bare "power-cardio" de siste 6-8 ukene fr konkurranse. Men, jeg kommer til legge inn 3-4 cardio kter pr uke en stund fremover n. Dette fordi at det er bra for ryggen min (prolaps), fordi jeg er i litt mindre aktivitet akkurat n (ogs pga ryggen, og pga lesing av fag) og fordi jeg faktisk har bedre kning i lr og rumpe nr jeg kombinerer styrke og cardio. Men det er en hrfin balanse mellom daglig aktivitet, mengde styrke trening, cardio mengde og kosthold. Hvis det blir for mye aktivitet totalt vs. kcal inntak, s fr det fullstendig motsatt effekt.
Veldig logisk egentlig. Ikke akkurat rakett-forskning, men hele kunsten ligger i vite "hvor mye av hva".





Det positive med dagens runde, er at det er de dagene hvor det er absolutt tyngst gjennomfre, gir den definitivt beste flelsen nr man er ferdig. Bde i kroppen og samvittigheten.
I tillegg fikk jeg jo en god dose frisk luft og solskinn.

Knipset disse stingene p luftetur med Cash etterp;

I morgen skal vi se at andre sliter =) Sprint-VM p ski! Det blir gy, jeg gleder meg.

Ha en fortsatt fin kveld!


hungerkonk
Stikkord:

n kommentar

Malin

25.05.2012 kl.11:16

Hei!

Synes det er veldig morsomt og inspirerende lese bloggen din, dette kan du!

Jeg prver holde meg i form og har n prvd ke mengden styrketrening.

Har du noen tips om hvor mange dager med Styrke/Kondisjon per uke sett at jeg trener 5-6 dager i uka?

Mvh Malin.

Skriv en ny kommentar

Pia Marlen Johnsen

Pia Marlen Johnsen

Jeg er Personlig Trener & Ernringskonsulent, konkurrerer i fitness som IFBB Figure Pro, og blogger om dette, trening, kosthold, hverdagen min og mye mer. Du kan ogs flge meg p Instagram; @ifbbpro_piamarlen For kontakt, s kan du sende meg en e-post p kontakt_pmj@me.com Hper du kan finne bde gode tips og inspirasjon i det jeg skriver. PMJ =)







Kategorier

Arkiv

hits